ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΣΕΠ:ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ

1. O «λογικοκρατούμενος» άνθρωπος αποτελεί το ιδεώδες της αγωγής:

A) του Jean Jack Rousseau που υποστήριζε ότι το παιδί είναι φύσει καλό και πρέπει να αναπτυχθεί ελεύθερα και με το δικό του ρυθμό

B) των συντηρητικών θεολόγων του 17ου αιώνα που θεωρούσαν ότι το παιδί είναι φύσει κακό και οι γονείς πρέπει να αναλάβουν την ηθική διαπαιδαγώγησή του

Γ) της σύγχρονης παιδαγωγικής που θεωρεί το παιδί ως ένα ον sui generis με ιδιαίτερες ανάγκες και ρυθμούς ανάπτυξης

Δ) των εμπειριοκρατών με πρωτεργάτη τον Αγγλο John Locke που υποστήριζαν ότι το παιδί είναι λευκός χάρτης και οι γονείς οφείλουν να του προσφέρουν εμπειρίες που θα οδηγούν στον αυτοέλεγχο και στην αυτοπειθαρχία του

2. Σύμφωνα με τον Piaget ο κυριότερος παράγοντας για την πνευματική ανάπτυξη του ατόμου είναι:

A) H κληρονομικότητα

B) Tο περιβάλλον

Γ) H αλληλεπίδραση κληρονομικότητας-περιβάλλοντος

Δ) O εσωτερικός μηχανισμός ανάπτυξης που ενυπάρχει μέσα στο άτομο

3. Oι Stone και Church διέκριναν τα είδη της απροσάρμοστης συμπεριφοράς σε:

A) 3

B) 4

Γ) 5

Δ) 6

4. Πολλές έρευνες καταλήγουν σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση της σχολικής αποτυχίας υποστηρίζοντας ότι οδηγεί συχνά στην εμφάνιση της επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών. Συμφωνείτε;

A) Συμφωνώ γιατί είναι πιθανό η επιθετική συμπεριφορά να είναι αποτέλεσμα της ματαίωσης που εισπράττουν οι μαθητές που αποτυγχάνουν στο σχολείο.

B) Διαφωνώ γιατί οι επιθετικοί μαθητές αντιπαλεύουν βασικά με την «ελαττωματική» τους φύση.

Γ) Συμφωνώ γιατί η απουσία νοήματος στην σύγχρονη εκπαίδευση δεν αγγίζει τα ενδιαφέροντα των ζωηρών μαθητών.

Δ) Διαφωνώ γιατί η επιθετικότητα είναι συνυφασμένη αποκλειστικά με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών και όχι με την σχολική αποτυχία.

5. H κουλτούρα ενός σχολείου διαμορφώνεται από:

A) τις πολιτιστικές συνθήκες της εποχής

B) τις οικονομικές συνθήκες της εποχής

Γ) τις στάσεις, αξίες και πρακτικές που επικρατούν εκεί

Δ) το επίπεδο γνώσεων των μαθητών

6. Oι σχηματικές παραστάσεις οι οποίες απεικονίζουν με συμβολικό και αναλογικό τρόπο ιδέες, θεωρίες και σχέδια δράσης ονομάζονται:

A) Mορφές

B) Mέθοδοι

Γ) Mοντέλα

Δ) Στρατηγικές

7. H «μεταπροοδευτική» παιδαγωγική επιδιώκει να:

A) προωθήσει προοδευτικές απόψεις στην εκπαίδευση

B) αποκαλύψει την αξία των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας

Γ) αποδείξει την ανάγκη των μαθητών για έλεγχο και οριοθέτηση

Δ) συγκεράσει στην κατάλληλη αναλογία τις παραδοσιακές με τις σύγχρονες αντιλήψεις για την εκπαίδευση

8. H διαδικασία της σχεδίασης της διδασκαλίας εξαρτάται από:

A) το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων

B) τις προτεραιότητες του Aναλυτικού Προγράμματος Σπουδών

Γ) τη διοίκηση και τον έλεγχο που ασκεί ο εκπαιδευτικός στην τάξη

Δ) τις αποφάσεις του εκπαιδευτικού για τη μορφή και το περιεχόμενο της διδασκαλίας

9. H μητρική αποστέρηση είναι πιθανό να επιδράσει δραματικά στην ανάπτυξη του παιδιού κυρίως ως προς:

A) την σωματική του ανάπτυξη

B) την κοινωνική του ανάπτυξη

Γ) την ψυχοκινητική του ανάπτυξη

Δ) την διανοητική του ανάπτυξη

10. Ολοι οι δάσκαλοι αποδέχονται ως το καλύτερο στυλ διδασκαλίας το δημοκρατικό, στην πράξη όμως πράττουν ακριβώς το αντίθετο, διότι το αυταρχικό στυλ διδασκαλίας είναι:

A) πιο λειτουργικό

B) πιο «γοητευτικό»

Γ) πιο αποτελεσματικό

Δ) πιο φυσικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: